Проекти

Ficosota Syntez Офис

logo

Ficosota Syntez, основана през 1994, е водеща българска компания за производство на продукти за почистване на дома и препарати за грижа за тялото. Ficosota създава и диктува съвременните стандарти в българската индустрия с инвестиции в нови технологии, развитие на всичките си марки и квалифицирането на техните служители. Част от тази мотивация да поставят началото на тенденции във всичко с което компанията се занимава, компанията избира Herman Miller за своите офиси.
 
Първоначалната реакция на мениджърите е скептична по отношение на нуждата от инвестицията в такива мебели. Workspace премина през серии от презентации пред мениджмънта и служителите, за да обясни напълно ползите от ергономично седене, функционалността на различните столове и предимствата за едно съвременно офис пространство като увеличена продуктивност и мотивация. Като модерна компания, която набляга на работната среда и се стреми да накара всеки един служител да се чувства част от семейство, презентацията на Workspace са ключов момент от преговорите по проекта.
 
Ficosota избират да се свържат със студио Zoom Studio за интериорния дизайн на първия си офис с идеята да създадат пространство в което да се раждат нови идеи и в което хората да се чувстват мотивирани и вдъхновени да се изправят пред предизвикателствата и очакванията на пазара. Основната идея за бюрата е да имат изчистени и стилни линии, които да допълват офиса вместо да се натрапват. За седенето всеки служител избира цвета на своя собствен стол Mirra с табелка за името си върху него, за да персонализират работното си място. Mirra е перфектното решение за тази концепция поради богатото си разнообразие от цветове, които му придават свеж и модернистичен външен вид.
 
Интересна част от процеса е презентацията на тема цветове, която Workspace прави за компанията и с която показва, защо хората избират даден цвят за своя стол. Резултатът е една цветна селекция, която рефлектира разнообразието от характери в екипа – от бялото символ на цялост, спокойствие и свобода, черното със своята мистериозност и елегантна визия, сиво с фокус върху логическата страна на нещата и сдържано поведение което може да доведе до хармония или усещане за меланхолия до по-цветните избори – червено за страст, сила и амбиция, кафяво за стабилност и доверие и оранжево за топлота, щастие и оживеност.
 
Втората част от проекта продължава с разширяване на главния офис на компанията, който цели да обедини различни брандове, които работят с храна. Като цяло тенденцията в офис пространството в миналото е да използват пространството на максимум без да се взима предвид нуждите на служителите от пространство и влиянието на работната среда. Архитект Стати Статев иска да използва естествени материали, които да рефлектират процеса по създаване на продуктите и е в изискванията на мениджмънта за офис, който има уюта на дома.
 
Екипът иска да създаде отворено офис пространство, затова “премахнахме всички стени, които пространство позволяваше, за да го използваме оптимално ”. С цел да се продължи първоначалния стил на офиса, избора за работно място е Sense, но този път с фурнир и зелени панели. Околната среда е декорирана с дървени елементи, които създават усещането за офис насред гора. “За мен лично най-важното нещо в офиса е функционалност, след това е самото усещане” – казва арх. Статев. Екипът успява да приложи най-добрите практики и в двата случая.